Prowadzenie ksiąg przychodów i rozchodów
W celu ujęcia operacji gospodarczych w formie uproszczonej, firmy prowadzą podatkowe księgi przychodów i rozchodów. W takich księgach ewidencjonowane są wszelkiego rodzaju przychody, zakupy towarów handlowych i materiałów podstawowych, a także wszystkie wydatki, w tym wynagrodzenia i inne wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Prowadzenie księgowości w formie księgi przychodów i rozchodów jest możliwe dla osób fizycznych, które mają przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz spółek jawnych, spółek cywilnych oraz spółek partnerskich. Nasze biuro rachunkowe prowadzi księgowość małych i średnich przedsiębiorstw. W ramach świadczonych usług zajmujemy się:
- ewidencją dokumentów,
- prowadzeniem rejestru VAT zakupu i sprzedaży,
- ewidencją środków trwałych i wyposażenia,
- ewidencją przebiegu pojazdów,
- rozliczeniami z ZUS i rozliczeniami podatkowymi.
Zajmujemy się nie tylko prowadzeniem księgowości przedsiębiorstwa, ale również obsługą kadrowo-płacową, w ramach której prowadzimy kartoteki pracowników oraz sporządzamy listy płac i naliczamy odpowiednie wynagrodzenia.
Należy pamiętać, że księga przychodów i rozchodów powinna być przechowywana w miejscu wskazanym przez podatnika jako siedziba firmy, jednak jeśli prowadzenie księgi zostało powierzone biuru rachunkowemu, to miejscem jej przechowywania może być to biuro.